19 вересня в Крокус Експо пройшла 15-а практична конференція Мережі ТБГ. Туристичні бренди. Її формат знову був відкритим, що можна розцінити як ніяких секретів немає. І справді, хіба це секрет, що минуле літо виявилося одним з найскладніших – з його демпінгом, крахами, скандалами і загальносвітовою стагнацією в економіці. Незважаючи на такий недружній турбізнесу фон, зафіксований найвищий за час існування Мережі об’єм продажів – 83,5 млн доларів. Керівник проекту Тетяна Дмитрова дала детальний аналіз уявному парадоксу і буквально по кісточках розібрала самі різні аспекти співпраці туроператорів і агентств – учасників тревел-сообщества ТБГ. Ну і, звичайно, успіхи дилерів. На конференції були відмічені найрезультативніші роздрібні компанії ТБГ як по Росії, так і по окремих регіонах.
Їх список буде опублікований в найближчому випуску журналу Гаряча лінія. Туризм. Лідерами по продажах сталі дві самарські компанії – Самараинтур і Супутник-Гермес, третє місце у Меридіан-тур(Подольськ), четвертую і п’яту позицію займають Сузір’я(Ярославль) і ТСК-тур(Москва). Окрім виступів представників компанії, що Управляє, свої резюме за підсумками сезону зробили посланці від агентств Мережі і туроператорів-постачальників. Роздріб цього разу представляв директор Визит-центра(Дубна) Володимир Куликов. Він зробив дещо дуже конкретних і вагомих зауважень, в основному вони торкалися знижок прямим клієнтам.
Цікаво, що і самі туроператори цю тему підняли, в усякому разі представник кураторів постачальників ТБГ, директор департаменту по розвитку агентської мережі BSI group Тетяна Бєлова, підтримала невдоволення дилерів і запропонувала організувати діалог, щоб виробити єдині правила гри. Особливий інтерес присутніх викликала заявлена стратегія розвитку Мережі ТБГ. Окрім подальшого розкручування програми Тревел-привілею, який стартував цілком успішно, в найближчих планах – створення власного Центру бронювання турів в кооперації з Злітати.ру і на технічній основі Клео тур, а також розвиток свого колл-центра. Агентствам, особливо новачкам, – непогана підмога. Ну і, звичайно, на присутніх справило велике враження традиційне для конференцій ТБГ ток-шоу за участю перших осіб туроператорских компаній – маркетингових партнерів ТБГ.
Динаміки цієї частини заходу додали іронічні проморолики про кожного постачальника, зняті в кліповій манері. За змістом теж було цікаво. Так, гендиректор Російського Експреса Тарас Кобищанов причиною відходу з ринку Асент Тревел назвав спадщину іноземного управління, а на питання, чи чекати подібних крахов зими, відповів анекдотом: Погроми будуть? – Будуть, будуть!. Керівник BSI group Сергій Гвоздев відмітив просідання групових турів по Європі, але під’їм індивідуальних, а Ілля Иткин, гендиректор PAC Group, розповів, як вони вчасно зрозуміли, що на Хорватії і Чорногорії влітку не запрацювати, і відмовилися від анонсованих програм. Володимир Каганер нібито навіть піддався ідеї впровадити агентський договір для мережі ТБГ, якщо дилери більш охоче продаватимуть гірськолижну Австрію від TEZ Tour.
Керівник ICS Дмитро Шевченко дав розгорнутий аналіз ситуації на своїх напрямах, назвавши головній основній надійності туроператорів – відсутність дуру. Дмитро Арутюнов виразив радість з приводу активізації конкурентних процесів по ОАЕ і поділився статистикою: в асортименті його компанії тури в Арабські Емірати займають вже менше половини об’єму, решту на себе забирають інші екзотичні напрями. Словом, учасники конференції ТБГ обмінялися інформацією, емоціями, підняли один одному настрій, що зовсім не зайве перед початком чергового, напевно важкого, сезону. Фоторепортаж з 15-ої Практичної конференції Мережі ТБГ опублікований в онлайн-журналі HotLine.travel.