Процесу під назвою стагнація, якщо говорити про туристичний потік з РФ в Індонезію і конкретно на острів Бали, ми не відмічали, – лист з таким твердженням прийшов від Миколи Дергачева, представника офіційної організації Visit Indonesia, у відповідь на публікацію Бали : види на зиму. У своєму листі пан Дергачев наводить цікаві статистичні дані по турпотоку на Бали з Росії за перше півріччя. Згідно з цифрами, за цей час острів відвідали 45 222 людини, що виявилося на 7,5% більше торішнього показника. Швидше за все, зростання відзначається за рахунок збільшення потоку з регіонів і популярності Бали в якості складового елементу різноманітних комбо.
Що стосується пляжного туризму з перевезенням з Москви, то він залишається на торішньому рівні – підтвердила думки попередніх експертів Ганна Истомина, начальник відділу ЮВА ICS Travel Group : Напрям функціонує, рейси стабільно заповнюються, але великого приросту за останні пару років не відчувається. Не стали робити пляжний Бали і в Space Travel, де з цієї осені відкрилися продажі у балийский серф-лагерь: Наші фахівці визнали Бали вдалим напрямом саме для спеціалізованого відпочинку і не помилилися – попит на програму високий вже зараз, – пояснив Артур Мурадян, генеральний директор компанії. Микола Дергачев погодився з тим, що зростання турпотоку відбувається не за рахунок пляжних програм : Дійсно, останнім часом значна частина туристів віддає перевагу складним екскурсійним і комбінованим програмам, діапазон яких постійно розширюється.
Зростання інтересу до комбінованих програм усередині Індонезії відмітила і Катерина Куклина, заступник генерального директора Роза вітрів – світ : популярними стають тури, що включають поїздки на Комодо, Суматру і інші острови архіпелагу. Самостійно туди їхати бояться, тому і звертаються до нас, – так пояснює ситуацію пані Куклина. У уряді Індонезії цю тенденції вже передбачили – тим більше що туристична місткість Бали вже практично досягла своєї стелі в 3 мільйони гостей. Подальше збільшення потоку на острів негативно позначиться на екології і культурній цілісності Бали.
Але проблема інших регіонів, що хоч і мають багатий туристичний потенціал, – у відсутності інфраструктури. І зараз в країні реалізується цільова програма з розвитку туризму в інших регіонах, розрахована на чотири роки. У планах – ремонт і будівництво аеропортів, розвиток інфраструктури на Яві і інших островах. До моменту завершення програми в Індонезії буде 16 діючих аеропортів, серед яких, – два міжнародних транспортних хаба, в Джакарті і в Денпасаре. Також планується будівництво більш ніж 700 готелів по всій країні.